Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Deelnemende goede doelen

Bekijk hieronder de goede doelen die bij Stichting SMO zijn aangesloten. Deze goede doelen staan open voor een samenwerking met een bedrijf. Bekijk per goed doel waar ze behoefte aan hebben.

Deelnemers

PAX voor vrede

PAX is de grootste vredesorganisatie van Nederland. Ze werken aan de bescherming van burgers tegen oorlogsgeweld, aan het beëindigen van gewapend geweld en het opbouwen van inclusieve vrede.

Wil jij dit prachtige goede doel ondersteunen? Ze hebben behoefte aan verschillende ondersteunende taken, zoals HR, juridisch, marketing, CRM (Salesforce) en finance.

ONSbank

Stichting ONSbank helpt jongeren met schulden hun leven op de rit te krijgen. In een zes maanden durend programma neemt een schuldrustcoach de jongeren bij de hand. Ze ontvangen workshops van artiesten om zichzelf beter te leren kennen en te ontdekken welke kansen het leven biedt.

ONSbank zou graag in contact komen met bedrijven die affiniteit hebben met schuldenproblematiek bij jongeren. Dat kan zijn omdat jouw bedrijf regelmatig medewerkers of klanten met schulden heeft, of de kennis in huis heeft om deze jongeren te helpen.

Estrela da Favela

Estrela de Favela runt een school voor 150 van de meest kansarme kinderen in Brazilië. Kinderen die opgroeien in de sloppenwijk (favela) Mangueira in Rio de Janeiro.

Door het organiseren van Nederlandse sporttoernooien weet Estrela de Favela het merendeel van haar budget binnen te halen. Ze hebben veel goede contacten met topsporters. Zo heeft Vinicius Júnior, spits van Real Madrid en het Braziliaanse voetbalteam, gesigneerde shirts geschonken. Ze zoeken een bureau die dit beter voor ze op de kaart zou kunnen zetten.

Lafiya Nigeria

Lafiya Nigeria is een goed doel dat haar wortels heeft in het effectief altruïsme, ofterwel hoe kun je met beperkte middelen zoveel mogelijk impact maken.

Door meer dan 100.000 vrouwen in Noord Nigeria toegang te geven tot anticonceptie, geven ze hen de kans om hun leven meer in te richten zoals ze dat zelf zouden willen.

Dit zeer effectieve goede doel zou hun online aanwezigheid graag verder professionaliseren. Kun jij hier iets in betekenen, dan komen ze graag in contact.

Ministerie van de Toekomst

Het Ministerie van de Toekomst verenigt als bottom-upbeweging een groeiende groep burgers en professionals die in eigen omgeving en invloedssfeer de toekomst agenderen.

Het Ministerie zoekt bedrijven die mee willen denken over communicatie, bewegingsopbouw, die plekberaden willen faciliteren en eventueel ook financieel hun steentje bij willen dragen.

Animal Heroes

De naam zegt het al, Animal Heroes gaat over dierenhelden, mensen die in de zwaarste omstandigheden voor dieren in nood zorgen. Ze zetten zich met risico voor eigen leven in voor gewonde, getraumatiseerde en verwaarloosde dieren. En dat terwijl ze vaak zelf amper rond kunnen komen.

Animal Heroes zoekt ‘Patrons’. Bedrijven die van dieren houden en op structurele basis willen ondersteunen.

WISE Nederland

WISE zet zich al sinds 1978 in voor 100% hernieuwbare energie: een schone, veilige en eerlijke energievoorziening voor nu en later, voor iedereen.

Ze zijn op zoek naar een online marketing bureau dat ze kan helpen met Google Ads en Google Analytics goed kan inrichten.

Fossielvrij NL

Fossielvrij NL weet met beperkte middelen de macht van de fossiele industrie serieus te beperken.

Dit door-en-door idealistische goede doel zou graag in contact komen met een IT-bedrijf dat ondersteunt bij werkplekbeheer. Verder zoeken ze een bureau dat kan helpen bij de website en achterliggende systemen. Fossielvrij NL staat open voor samenwerkingen met bedrijven die aansluiten bij hun kernwaarden en structureel kunnen bijdragen bij hun acties en campagnes.

Free Press Unlimited

Toegang tot betrouwbare informatie is belangrijker dan ooit. Free Press Unlimited zet zich daarom al sinds 2011 wereldwijd in om persvrijheid te bevorderen.

Deze internationale persvrijheidsorganisatie met kantoor in Amsterdam staat open voor diverse partnerships met bedrijven. Van levering van hard- of software waarmee journalisten beter of veiliger kunnen werken, tot partnerships die fondsen werven en sponsoring van advertentieruimte.

De Harde Leerschool

De Harde Leerschool gebruikt rugby als middel om mensen fit en weerbaar te maken. Door een kort en krachtig programma helpen ze mensen om weer ‘back on track’ te komen.

De Harde Leerschool zoekt bedrijven die een structurele partnership willen aangaan, deelnemers aan een baan of stageplaats kunnen helpen of willen ondersteunen met de aanvraag en het beheer van Google Ad Grants.

Sea Shepherd

Sea Shepherd is een internationale non-profit organisatie met als doelstelling het wereldwijd beschermen van het leven in zee. 

Ze zijn op zoek naar samenwerkingen met bedrijven die hen structureel willen ondersteunen of een product aanbieden dat aansluit bij hun visie.

Fossil Free Football

Vervuilende bedrijven gebruiken voetbal om hun schadelijke producten te verkopen en hun reputatie op te vijzelen. Fossil Free Football voert campagne om voetbal te bevrijden van grote vervuilers.

Fossil Free Football zou graag ondersteunt worden met webdesign, social media design en advies, of met het uitvoeren van een online donatiecampagne.

Stichting Bootvluchteling

Dit mooie, en super relevante goede doel zoekt een online marketingbureau om een partnership mee aan te gaan en die ze kosteloos wil ondersteunen. Ook komen ze graag in contact met een IT-bedrijf dat, in ruil voor positieve PR, een CRM kan implementeren.

Treesistance

Treesistance zoekt bedrijven die samen de Amazone willen beschermen. Deze ‘impact organisation’ heeft al vele inspirerende partnerships opgezet en snapt de kracht van samenwerken met bedrijven. 

Takecarebnb

Takecarebnb zoekt een online marketing bureau om een partnership mee aan te gaan. Deze inspirerende stichting helpt statushouders aan een logeeradres bij een gastgezin. 

Wil jouw bedrijf een van deze goede doelen steunen?

Voordelen voor bedrijven

Stichting SMO ondersteunt zowel het goede doel als het bedrijf dat diensten levert. Alle deelnemers zijn bereid om volledig mee te werken aan PR activiteiten omtrent dit partnership. Zo mag het partnerbedrijf regelmatig op social media over de samenwerking publiceren, mogen ze de samenwerking benoemen bij hun employer branding en andere marketingactiviteiten. Ook ondersteund stichting SMO bij het opstellen en promoten van persberichten op relevante media.  

Deelnemende bedrijven worden regelmatig in het zonnetje gezet op de social media van onze stichting en op onze website.